Oldalak

2016. május 1., vasárnap

Orgona ága

Ismeritek? Anyák napi himnusz is lehetne ez a kedves kis egyszerű dal. 

Mi is énekeltük, emlékszem. Oda adással és kedveskedve. Még arra is emlékszem, hogy csodálkozva néztem az anyukám arcán legördülő könnycseppet. Talán ez volt az a pillanat, amikor az örömkönnyek fogalmát el kezdtem megérteni. Biztos vagyok benne, hogy korábban is sírt már örömében az én édesanyám, mint minden más anyuka. Hogyne sírt volta? A nagy elsőknél biztosan  - hogy nem menjek nagyon messzire, az első lélegzet, az első mosoly, az első szó az első lépés világraszóló élményénél vagy az első lázas éjszaka elmúltával). De tudom, hogy engem gyerekként ezeknek a könnyeknek a megértéséhez az orgona ága, barackfa virága vitt közelebb. Valahogy éreztem, hogy megérintettem valamit benne és bennem is együtt rezdült valami vele. Nem, határozottan emlékszem, hogy én nem kezdtem el sírni, de
tudtam, hogy édesanya könnyeinek semmi köze a fájdalomhoz vagy a bánathoz. Inkább kettőnkről a minket összekötő kötelékről és az egymás iránt határtalan szeretetünkről szólnak. Gyakran és örömmel énekeltem ezt a dalt.

Most már azt is tudom, hogy anyaként ezt nem is lehet megállni könnyek nélkül. Ha az embernek saját csemetéje van, akkor erre a dalra biztosan elbőgi magát. Ahogy a szavak formálja az a pici száj, a tekintetünkkel összekapcsolódó tekint és a kis testből áradó nem is tudom megfogalmazni micsoda – hát ezt nem lehet száraz szemmel kibírni. Pedig tényleg egy egyszerű kis dalocska, de mágikus ereje vitathatatlan. Felnőtt fejjel sem tudom megmondani pontosan, hogy miben rejlik az ereje. Mi az a varázsszó benne, amitől anya és gyermeke valahogy összekapcsolódik benne. Csak érzem. És hálás vagyok érte. Nem is igazán firtatom, átadom magam az érzésnek és hagyom, hogy legördüljön az a bizonyos könnycsepp az arcomon. És persze jönnek a társai is:D És látom, hogy cseperedő gyermekem érti, hogy az öröm, az amitől sírok. És megfogadom, hogy mindent megteszek azért, hogy kívánságát teljesítsem: hogy mindig nagyon boldog legyek! 

Mindkettőnkért!


lejegyezte ebarátnőm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése