Oldalak

2016. február 9., kedd

Elcsúfított életek

Először pár éve egy magazinban találkoztam a jelenséggel és teljesen lesokkolt. Savmarta hegekkel elcsúfított asszonyok, lányok fotói sorakoztak oldalakon keresztül, színesen, élénken, megdöbbentően. Sokszor csak a csillogó szempár utalt arra, hogy a most teljesen eltorzult massza valamikor egy nő arca volt. Némelyik képen anya és kislánya együtt szerepelt, mindkettejük fején színes selyemkendővel és mindkettejük arcán ugyanannak a gyalázatnak a nyomaival.

Becsuktam az újságot, nem bírtam nézni a képeket. Őrületes düh kerített hatalmába. Ismét az a tehetetlen düh, ami az emberi butasággal szemben támad bennem és amit nem bírok elviselni. Az a düh, amikor ordítanék, mert nem értem és nem is akarom elfogadni ami történik.

Aztán mégis kinyitottam az újságot, hogy elolvassam a cikket, hogy megértsem a miérteket. De nem sikerült. Értetlenül olvastam a részleteket, hogy hány országban, mennyi nő esik áldozatul napjainkban is a férfiak ezen pitiáner bosszújának. A miértek pedig nevetséges indokok, amik leginkább a támadók valamilyen vélt megszégyenüléséhez kapcsolódnak. Mindez a XXI. században.

Ezután több helyen találkoztam a témával, valamiért felkapta a sajtó, a bulvár, de szándékosan kerültem ezeket a cikkeket, igyekeztem elfelejteni a képeket, sikertelenül.

Aztán nemrég egy közel-keleti ország nemzetközi repterén várakoztunk a csatlakozásra. Szeretek ilyenkor nézelődni, csak úgy bambulni bele a semmibe, nézni az egzotikus ruhákat, arcokat, embereket. És egyszer csak megakadt a szemem egy nőn. Gyönyörű hosszú ruhát viselt, hozzá illő fejkendővel, ami alól kivillant a semmivel össze nem téveszthető látvány, az összeégett bőr, a csúf hegek. Egy európai öltözetben lévő férfi mellett sétált, kicsit lemaradva, ahogy arrafelé szokás. Nem néztek egymásra, szenvtelenül haladtak előre, semmilyen érzelem nem látszott az arcukon.

Bennem bezzeg azonnal feltörtek az érzések és a kérdések. Vajon ez a férfi tette ezt vele? Ha igen, akkor hogyan tud mellette lenni, hogyan tudja elviselni a jelenlétét. Ha nem ez a férfi tette, akkor vajon miatta kapta a bántást? Lehet, hogy ő volt a szerető, aki miatt a férje elcsúfította? Vagy ez egy teljesen új kapcsolat?

A tömeg hömpölygött tovább én meg ott maradtam a miértekkel és a gyomrom táján érzett émelygéssel. Van, amire nincs válasz. Legalábbis számomra nincs elfogadható magyarázat. Ilyen történet ez is, az elcsúfított életek története is.


lejegyezte: fonóművek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése