Oldalak

2014. március 24., hétfő

Mireille Guiliano 12 jó tanácsa az üzleti életben sikerre vágyó nők számára



Egy olyan hölgy 12 javaslatát gyűjtöttük össze, aki több mint 20 éven keresztül volt a Veuve Clicquot luxus pezsgőmárka szóvivője, az LVMH felsővezetője, és a Clicquot Inc. igazgatója. Ő Mireille Guiliano, aki ma leginkább könyveiről, A francia nők nem híznak vagy A francia nők karriert csinálnak című írásairól ismerhetünk. 

Mireille azért írta meg A francia nők karriert csinálnak című könyvét, mert viszonylag kevés könyvet írtak nők nők számára az üzleti életről. A nőknek kevesebb segítség jut az üzleti életben vezetőként: sem mentort, sem olyan tapasztalt női vezetőt nem könnyű találniuk, aki segítene nekik sikereket elérni, holott erre nagy igény mutatkozik.

Korábbi írásunkban bővebben is olvashatsz róla.


Lássuk, milyen vezetői stílust képviselt ő, és milyen jó tanácsai vannak a számunkra:

  1. Az élet nem főpróba, ezért bármit is teszünk azt szívvel-lélekkel érdemes tennünk. Ez azonban nem jelenti azt, hogy mindig csak és kizárólag olyan dolgokkal foglalkozzunk, amit eddig is szerettünk.
  2. Ha szeretnénk érvényesíteni a saját érdekeinket, soha ne cselekedjünk zsigerből, mindig hideg fejjel elemezzük a helyzeteket, ne azt tegyük, amit a szívünk diktál. Ne tüntessük fel rossz színben a főnökünket, ne keressünk kifogásokat a viselkedésünkre, hozzáállásunkra vagy sikertelenségünkre. Próbáljuk meg végiggondolni és kielégíteni a főnökünk vagy az ő főnöke szükségleteit.
  3. Az üzleti világban egy sikeres karrier leginkább a kommunikációs készségeken múlik (és nem az intelligencián, a tudáson vagy a tapasztalaton). Az irányításhoz leginkább jól kell tudni kommunikálni.
  4. Mondjunk és írjunk gyakran személyre szabott köszönetet külső, belső ügyfeleknek, beszállítóknak egyaránt.
  5. Építsük a kapcsolatainkat, ami tervezésbe, munkába és a lustaság legyőzésébe kerül. Ez nem egyszeri alkalmakat jelent, hanem rendszerességet és céltudatosságot: olyan rendezvényekre, találkozókra járjunk, ahol ott vannak azok az emberek, akikkel találkozni szeretnénk. Ha már ott vagyunk, beszélgessünk, kérdezzünk, mutatkozzunk be, társalogjunk.
  6. Döntsük el, hogy mit akarunk üzenni magunkról, és olyan dolgokat csináljunk, amelyek támogatják ezt az imázst. Építsük tudatosan az én-márkánkat.
  7. Fejlesszük ki a saját stílusunkat, és közben érezzük jól magunkat a bőrünkben.
  8. Mindig ápoltan, stílusosan, elegánsan jelenjünk meg, mert az ember ritkán kap második esélyt egy jó első benyomásra. Nagyobb az esélye a sikernek, ha mindig a következő vágyott pozícióhoz öltözünk.
  9. Soha ne beszéljünk csúnyán, és ne kiabáljunk a munkahelyünkön: mosolyogva is lehet szigorúnak lenni. A csúnya beszéd vulgáris és sértő lehet.
  10. Soha ne küldjünk emailt dühös hangulatban. A „küldés” gombra ne nyomjunk rá, amikor mérgesek vagyunk. Semmi olyat nem szabad levélben megírni, amit ne közölnénk szemtől szemben is az illetővel.
  11. Mindig egyértelműen határozzuk meg a csapatunk tagjai számára, hogy milyen tervszámokat várunk el tőlük. Soha senkinek ne legyen kétsége afelől, hogy mit várunk tőle.
  12. Menedzserként akkor lehetünk igazán hatékonyak, ha képesek vagyunk egyszerre jól beosztani az időnket, és rangsorolni a prioritásainkat. 

lejegyezte: szemfény







Forrás: Mireille Guiliano: A francia nők karriert csinálnak, Athenaeum Kiadó, 2010.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése