Oldalak

2014. április 27., vasárnap

Divattrendek – mit kezdjek veletek?


“Mit vegyek fel, nincs egy rongyom sem… “, higgadt, de határozott válaszok a páromtól, hangulatától függően: 

- “Kincsem, nem bántásból mondom, de zsúfolásig van az összes szekrény, komód és fiók a ruháiddal és cipőiddel, ha mától számítva fél évig nem mosnál, akkor is lenne tiszta váltás ruhád :D”
- „ Ha vásárolni mész, szólj kérlek, mert új ház is kell 3 gardróbbal és egy cipőgarázzsal”
- „Csak akkor vehetsz újakat, ha kidobsz néhány régi cuccot (dörmögve az orra alatt: mondjuk azokat, amik legalább 4 éve nem voltak rajtad egyszer sem)”
 

Biztos vagyok benne, hogy a nyitó mondat legalább egyszer, többé-kevésbé ebben a formában elhagyta már minden nő száját tekintet nélkül nemzetiségre, korra, származásra, anyagi körülményekre. 

Gyakran előfordul velem is, hogy éppen semelyik szoknyám nem passzol a kiválasztott felsőhöz, de olyan is van, hogy nem találok megfelelő színű kiegészítőt vagy egyáltalán nem találok hangulatomhoz illő darabokat a gardróbban. Na ilyenkor van az, hogy “nagy duzzogva” nyakamba veszem a butikok, divatüzletek sorát és keresek, kutatok, válogatok, próbálok - órákon át.

A vásárlásban nem csak a zsákmány (megvett ruhák, cipők) hazacipelését élvezem, hanem a lehetőséget, hogy találhatok valami egyedit, különlegeset egy tutiszuper darabot, ami tökéletesen áll rajtam, mindenhez illik és amiben jól fogom magam érezni. Ugye mennyi szempont tolong egy ruhadarab kiválasztásánál? A szempontok egymással versenyezve próbálnak rávenni arra, hogy valamelyikük javára döntsek. De én szeszélyes vagyok, és általában a hangulatom vezérel. 

Nekem a divat és a trendek nem sokat mondanak, nem igazán érintenek meg és nem követem tudatosan a legújabb formák és színek kavalkádját. Bár ez sem teljesen igaz, mert idén is megnéztem mi a felhozatal, mit kínálnak a 2014-es tavaszi-nyári kollekciók a különböző üzletekben. Egy azonban biztos: a fantáziámat nem mozgatja az éppen aktuális irányzatok egy az egyben lemásolása. Annyit érzékelek a szezonális trendekből, hogy értelemszerűen abból tudok választani, amit kínálnak, és ha az tetszik, akkor megveszem, ha nem akkor semmiféle trendi irányzat nem köthet gúzsba. 

Szeretem a színeket és szeretem az extravagáns egyedi formákat is. Például az idei tavasz kék és barna árnyalatai igazán tetszenek. A matrózkék, acélkék,  anilinkék, valamint a barokksárga, bársonybarna, capuccinobarna és kenderszín  egymással kombinálva és önmagukban is bejönnek nekem. Például egyszínű, melegebb harisnya, színben hozzá illő sállal és karkötővel fekete rövid nadrággal, felsővel és magas sarkú bokacsizmával, ez igazán én vagyok. De a tavaszi-nyári kollekciókban kínált, mell alatt véget érő felsők, a szivárvány minden színében virágokkal díszített nadrágok, és a három mérettel nagyobbnak láttató pólók, hát ez nem én vagyok. A divatban az a jó, hogy örökkön örökké mozgásban, változásban van, akárcsak mi magunk. Továbbá rendszeresen visszanyúl a meglévő formákhoz, színekhez. 

Hiszem és vallom, hogy nem a divatrendek határozzák meg az öltözködésem, hanem én magam határozom el, hogy mi tetszik és mi nem az aktuális irányzatokból és kínálatból. Bátorítom minden nőtársamat, hogy legyünk kreatívak és bátrak, színesek és egyediek az öltözködésben, mert szerintem hatással van a közérzetünkre, önbizalmunkra és ezáltal a környezetünkben élő szeretteinkre is.

Jó vásárlást és próbálgatást Mindenkinek!

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése