Oldalak

2014. február 24., hétfő

Az alma




Él-e még vajon? Régen láttam a bácsit, aki minden reggel ott állt, ugyabban a kereszteződésben. A piros lámpánál megálló autósoknak a Fedél nélkül újságot kínálta. Oviba menet minden reggel találkoztunk, köszöntünk, néha szóba elegyedtünk.

Egyik reggel a gyerekem a hátsó ülésről elújságolta neki, hogy előző nap a piacon voltak az ovis csoporttal vásárolni. Mindenki választhatott valamit és ő egy almát vett.

Néhány nap múlva ismét megálltunk és látom, hogy a bácsi szalad felénk. Szalad és nagy igyekezettel keresgél valamit a zsebében. Mire odaért hozzánk, elővett egy almát azzal, hogy a gyereknek hozta, mert tudja, hogy szereti, hisz mesélte, hogy a piacon is azt választotta. Zöldre váltott a lámpa, elvettem az amát és indultunk. Nem szóltam, csak egy köszönömöt motyogtam az orrom alatt. Nagyon nem is tudtam volna mit mondani.

Mire a gyerekemtől búcsút vettem az oviban, teljesen elöntöttek az érzelmek és rámtört a sírás. Az irodáig zokogtam a kocsiban. A meghatódottságtól, a sajnálattól? Nem tudom, de kiszakadt belőlem a zokogás. Sirattam a bácsi sorsát, a hajléktalanok sorsát. Sirattam a magam sorsát, a tehetetlenségemet, a világ igazságtalanságát. Azt mondják, kevés kell a boldogsághoz. Na, nekem a boldogtalansághoz sem kellett sok. Elég volt egy alma.

Nem láttam azóta a bácsit.  De bármikor arra járunk, a gyerekem mindig megkérdezi:
- Anya, emlékszel, amikor a bácsitól kaptunk egy almát?
- Igen, arra az almára míg élek, emlékezni fogok.



lejegyezte: fonóművek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése