2015. április 19., vasárnap

Visszaszámlálás: felkészülni, tavasz, rajt!


Vége egy szép ünnepnek és a hozzátartozó „kötelező” kulináris élvezetnek. Miről beszélek? Arról, amivel abban a minutumban, ahogy a madarak csicseregni kezdenek és a napocska kicsit többet és melegebben süt, rögtön tele az írott sajtó, a televízió: - Jön, jön, jön! Jön a bikini szezon! Ilyenkor - ha kell, ha nem -, mindenki rááll a mérlegre, majd előkapja kedvenc fürdőruháját és felpróbálja. A szerencsésebbje arra a következtetésre jut, hogy irány a szabadba egy kis szint felkapni. Aki pechesebb az rögtön a ledolgozandó kilókat kezdi számolni. Jönnek a fellelhető csodaszerek, a krémek, étrend-kiegészítők, diéták és általában leghátul áll a sorban az, ami igazán kézenfekvő, a sport. Sőt, ezt az ötletünket már abban a percben szeretjük elvetni, ahogy felmerül. A miérteket mindenki maga tudja, magyarázatot pedig mindig könnyű rá találni.
Pedig érdemes megfontolni! Mert nem kell rögtön a csúcson kezdeni és számtalan változata van a mozgásnak, ami nem fáj. Egy kis segítség azoknak, akik mégis erre adják a fejüket:


  • Gyaloglás: Különösen nagyon kezdőknek vagy túlsúlyosaknak ajánljuk, bevezetőként. Előbb se a táv se a ritmus ne legyen nagyon megerőltető, aztán idővel és a kilók apadásával emelhetjük a tétet, és akár át is igazolhatunk egy más sportágra.
  • Kocogás: A kocogás ideális választás a fogyni vágyóknak. Persze csak ha nincsenek szív- és érrendszeri vagy ízületi problémáid. (Ha van, akkor kérd ki orvosod véleményét! Ez fontos!). A kocogás kevésbé emeli a pulzusszámot, mint az intenzív futás, viszont sokkal több energiát igényel, mint az egyszerű gyaloglás.
  • Tánc: Különösen mi nők szeretjük levezetni a feszültséget tánccal, de a férfiak körében is egyre népszerűbb ez a mozgásforma. Számos változata van, bátran válassz hozzád illő ritmust és stílust. Persze párosan szép az élet és a tánc is.
  • Nordic walking Ideális megoldás azok számára, akik nem tudnak, nem akarnak, vagy nem szeretnek futni. Jó tudni, hogy a zsírégetés fél óra edzés után kezdődik meg. Általában az egyszerű gyaloglásnál gyorsabb a tempó. A botok használata révén a kezeidet - karjaidat is átmozgathatod.
  • Step aerobic: Kiváló választás a fogyáshoz, ha az edzés során a pulzusszámod egyenletes marad.  És zenére megy, ami nem egy utolsó szempont.
  • Úszás: Kíméli az ízületeket, Tulajdonképp mindegy, milyen úszásnemet választasz, nagyon sok kalóriát tudsz majd elégetni.. Ha már eljutottál az uszásig próbáld kis az aquafitness-t és az aquaspinninget is.
  • Kerékpározás: A kerékpározás kevesebb izmot dolgoztat meg, mint a futás, de azokat nagyon intenzíven s így hatásos mozgásforma a fogyni vágyóknak. Van még más előnye is: zöld, s így táj-, ember- és környezetbarát.
  • Spinning: Az angol nyelvből átvett fogalom a zenés, edzőtermi kerékpáros edzést jelent, amely segítheti a fogyást, ebben az esetben felejtsük el a tájat, marad a zene és a közös tekerés.
  • Görkorcsolya: Gyermekek lehetünk ismét és még gyermekünkkel együtt is repeszthetünk. Javítja a koordinációs képességet és a kondíciót. Vigyázat! Veszélyes sport! Csak biztonságos helyen görkorcsolyázz. Ha lehet, ne hallgass közben zenét, ne használj fejhallgatót, semmi olyasmit, ami elvonhatná a figyelmedet. Ja, és nem árt, ha védőfelszerelést viselsz!

Ne feled, minden sportnál fontos a megfelelő ruházat és cipő kiválasztása.
Sportra fel, utána pedig bikini fel!
Mindehhez sok sikert és főleg kitartást!

lejegyezte tintaflinta