Oldalak

2015. március 27., péntek

Titi marslakó lesz?

Egyik este a 12 éves fiam elém állt és megkérdezte, hallottam-e már róla, emberek jelentkezését várják, hogy a Marsra szállítsák őket. Őt nagyon érdekli ez a dolog, szívesen elutazna. Mikor megkérdeztem miért, előadta, hogy nagyon izgalmas dolog lehet a Marson lenni. Az utazásról nem is beszélve. Állítólag 2 év oda az út. „De tegyük föl, hogy csak pár napot töltesz ott, akkor is 4 évig vagy távol. Miért lenne jó ez neked? – kérdeztem.  - A 4 évi szülinapi, névnapi és karácsonyi ajándék mind egyszerre várna rám, mire hazajönnék. És, állítólag, a távolság jót tesz a kapcsolatoknak”.

Ezek után, mivel én is csak fél füllel hallottam róla valamelyik médiumban, utánanéztem a világhálón. A netről szedett infók szerint nincs visszaút, mert egyelőre nem megoldható.  Aki odamegy, valószínűleg nem fog sokáig élni. Köszönhetően az ottani nem emberléptékű légkörnek. És mégis rengetegen jelentkeztek.
A Mars One nevű project valóságshow-val egybekötött Mars utazást ígér, melynek keretében először itthon (mármint a Földön) versenyeztetnék a vállalkozó kedvű (vagy inkább őrült) jelentkezőket. Aztán 2 évente négyesével küldenék őket a Marsra. Ott egy általuk épített bázison élnének, ahonnan folytatódna a valóság show. Részben ez finanszírozná a nem kis utazás költségeit. Ez eleve humbugnak tűnik. Épeszű ember – szerintem - nem hisz ilyesmiben. De olvastam arról is, hogy a NASA szintén készül a mars utazásra és már van is egy jelöltjük, egy most 13 éves amerikai lány, Alyssa Carsoné, aki az első potenciális Mars utazó lehet. Ez már hihetőbbnek tűnik számomra, de elkeserítő volt az is, amit ennek kapcsán írtak. Mert ez a kislány állítólag már 4 éves kora óta készül az űrutazásra, és a szülei folyamatosan tudatosítják benne, hogy az utazása után valószínűleg nem lesz visszatérés, végső búcsút kell majd venniük. És ezt a lány elfogadja, és készül rá. Szörnyű. A szülői becsvágy határtalansága késztet ilyesmire embereket? Mert ez biztosan nem Alyssa döntése volt, sem 4, sem 13 évesen.

Remélem nem sokan vagyunk olyanok, akik marslakókká szeretnék nevelni a gyereküket. Mivel Titi szeretne ajándékokat és jobb kapcsolatot velünk, mégsem lesz marslakó. És ez az ő döntése volt.


lejegyezte: egy kedves vendégünk, Piros Évi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése