Oldalak

2015. január 9., péntek

Téli kérdezz - felelek ebarátnősen


Fázós csurikák a csupasz faágakon, a világ tele van színekkel. Válassz egy színt, amely a legjobban illik a téli hangulathoz!
Szeretem a kéket, minden árnyalatát. Barnával kombinálom a legszívesebben. Olyan nekem, mint a derűs téli táj a fehér dermesztő hidege nélkül.


Egy meleg pulóver – Végre elég hideg az idő ahhoz, hogy kényelmes, meleg ruhákat vegyél fel. Melyik az a zene, ami megmelengeti a szíved és miért?
Nagyon szeretem a klasszikusokat; a tél slágerei Vivaldi, Csajkovszkij, Bach, de ha nagyon elmélázom Chopin is játszik. Ha valami másra vágyom Nicola Conte vagy Pink Martini szól és mikor egy kis hazai kell, akkor jöhet Quimby, a HS7, a Kis zenekarok (Pál és Csillag), Micheller Myrtill vagy Fábián Juli (Zoohackerrel vagy nélküle).


Téli vihar - bár szakadna a hó. Válaszd ki azt a könyvet, vagy műfajt, amit egy hideg, havas napon, takaróba burkolódzva, a fűtött lakásban szívesen olvasnál!
Könyvből bármilyen jöhet, azt hiszem mindenevő vagyok. Most szokom az elektronikus könyveket, valahogy hiányzik nekem a könyv szaga, amikor ilyet olvasok. De felbecsülhetetlen könnyebbséget is hordoz - a súlya tekintetében. Műfaj szerint vannak kedvencek; például történelmet is így tanulok manapság: franciát például Robert Merl-től, rómait Steven Saylortól, afrikairól Wilbur Smithtől.

Hideg, csípős szél, milyen lenne bebújni más kabátjába? Melyik a legszimpatikusabb karakter az éppen olvasott könyvben, akivel helyet cserélnél?
Nemrégiben a Csokoládét olvastam, kb. ezredszer újra és igen, Joanne Harris Vianne-ja nagyon közel áll hozzám, vagyis én örömmel lennék közel hozzá – nem is tudom... Nagyon bátor (is).

Meleg, fűszeres almabor. Felmelegíti és megvidámítja a lelket is. Melyik az a könyv, amely megnevettet, vagy legalább mosolyt csal az arcodra?
Engem könnyű megnevettetni, mert szeretek nevetni. David Safier, Tom Sharpe, Salman Rushdie például… s az örök kedvencem: Rejtő Jenő (Az ellopott futár!). És ha már nagyon kész vagyok és semmin de semmin nem akarok tornázni csak női szemüveg kell (urambocsá!) Vavyan Fable viccein és szójátékain vihorászok.

Kabát, sál, kesztyű - Hidegre fordult az idő, és ideje rétegesen öltözködni. Melyik a kedvenc elfoglaltságod ilyen időjárás esetén?
Én a kinti tevékenységekre szavazok – koripálya, sípálya vagy csak egy nagy park sétálni… Ilyenkor ráfagy a kezem a fényképezőgépre, ha a séta van napirenden, igazán ez mozgat meg.

Pumpkin Spice. Melyik a kedvenc téli ételed/italod?
A telet nem tudom elképzelni töltött káposzta tepertő, hurka-kolbász és kocsonya nélkül. Bár most nem egyszerű ezeket  az asztalra varázsolni, de nagyon igyekszem!

Új Év, újabb fogadalmak, kívánságok 2015. Te mit fogadnál meg (amit nem tartasz be), és mit kívánnál magadnak? (Világbékén kívül)
Megfogadtam, hogy nem fogadok meg többé semmit – vezessen a józan ész és a megtartható mértékletesség  - mert néha jár a mértéktelenség! Mit kívánok magamnak? Értelmes elfoglaltságot, sok jó barátot és minél több időt együtt a szeretteimmel.

Jóleső, meleg tűz. Oszd meg a kérdéseket a szerkesztő társakkal. Kit jelölsz meg?
Válaszoljon most Felhőjegyzet, mert hamarosan még kevésbé fog ráérni. Jó időtöltést!


a válaszokat adta: ebarátnőm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése