Nem hiszem el, hogy minden
ősszel ez van! Ezek a szülők! Tényleg! Én ezt nem is értem. Na, kérem, miről is
hőbörgök? Elfogtunk egy levelet! Közre adjuk. Ítéld meg te, kedves olvasó!
"Kedves osztályfőnök! Mert látom a
kiírást, a tanítónéniségnek már leáldozott. Tudom, új szelek fújnak. Minden tele
van azzal, hogy a gyerekek mennyire megváltoztak, hogy más eszköztár kell
hozzájuk, hogy nem lehet már egyáltalán a régi módszerekkel eredményt elérni… Na,
és a szülők is, régen bezzeg a tanítók, tanítónénik pártján álltak, de ma már
van merszük (a gyerek érdekében?) beleszólni! Mind a huszon-akárhányan (!) az egyszem, jó estben, ha a napközis kollégának van mersze
kiállni, akkor a két gyenge, de igazságos és mindenre elszánt
tanügyi káderrel szemben.
Ja, kérem, a változás szele! De nem csak a megnevezés változott ám, hanem minden: váltott órák, emelt számú testnevelés, kerettanterv, extra tanárok, fizetős extra órák… van itt minden! És higgye el kedves tanítóné… bocsánat osztályfőnök, nagyon nagyra értékelem!
Ja, kérem, a változás szele! De nem csak a megnevezés változott ám, hanem minden: váltott órák, emelt számú testnevelés, kerettanterv, extra tanárok, fizetős extra órák… van itt minden! És higgye el kedves tanítóné… bocsánat osztályfőnök, nagyon nagyra értékelem!
A cél szerintem mégsem változott!
Mondjuk, az első évben azt szeretnék (hitem szerint mindannyian) elérni, hogy ezek
a megváltozott nebulók, a megváltozott körülmények ellenére, kapaszkodjanak fel az olvasás, írás, számolás változatlan alapkövére.
Mondjuk, az sem árt, ha ezt örömmel teszik – súgom én nagyon-nagyon halkan!
De a gyerekem, aki idén kezdett nagy
lelkesedéssel, néhány napja nem akar iskolába menni!
Minden nap beszélgetünk, mert én
igyekszem oda figyelni! Hiszen az első szülőin megmondta a napközis – minek nevezzem,
tanárnő – ez jó??? –, hogy figyeljünk oda, mert délután már a gyerekek fáradtak a napköziben, egyik
szülő se számítson arra, hogy minden házit ott befejeznek majd a gyerekek. Nem
- gondoltam magamban -, majd itthon, ha haza jöttek a napköziből. Az úton
hazáig biztosan kipihenik magukat és este jöhet a házi. Lámpafénynél. De nem szóltam, hiszen nekem még ebben semmi
de semmi tapasztalatom nincs. Lényeg a lényeg figyelek! Figyeltem az elején,
ahogy a gyermekem nagy lelkesedéssel húzogatta a vonalakat, hegyezte a
ceruzáját, színezett, ragasztott. Hallgattam, ahogy csacsogott a pajtásokról,
az apró-cseprő csínyekről, az új dolgokról, amit hallott, látott. Aztán
felbukkantak fura szavak a napi történésmesélésben, olyanok mint a kiabál, az ideges és a türelmetlen. Majd
jött az ordít, a csapkod és a nem ismétli el. Aztán egyre kevésbé volt kedve
elő venni a táskából a cuccokat még ha csak egy átnézésre is. Azt hittem fárad.
De tényleg! Az első igazán komoly megdöbbenésem akkor volt, amikor azt mondta,
hogy aznap jó volt, mert megfázott az osztályfőnök, fájt a torka és nem tudott
kiabálni! Te jó ég! Mit hord itt össze ez a gyerek?
És tessék, most vagyunk túl az
első hónapon és a gyerekem ma reggel könnyes szemmel mondja, hogy ő nem akar
oda menni!
Kedves osztályfőnök! A legmélyebb
tisztelettel kérdezem, rendben van ez? Így néz ki a fáradt gyerek? Ez az
iskola? Így lesz a gyerekemből örömmel és sokat olvasó, író számoló ember? De tényleg?
lejegyezte egy kedves vendégünk
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése