Ez biztosan a pasiknak sokkal egyszerűbben megy, nekem nem
volt az.
Leszögezem nem az életem értelme az autóvezetés, de
elboldogulok vele. Későn kezdtem el a vezetést, nem ez volt álmaim netovábbja, de
jött a mindennapos rutin és az évek során meg volt minden: főváros, és vidék M0 és M71, belföld és
külföld, egyedül és társaságban, nagyobb fennakadás nélkül, lazán.
Igen, lazán
vezetek. Ha kell óvatosan, ha kell tempósan. Megy előre, tolatva, franciásan
parkolva, elboldogulok vele mindenképp. Azt már meg szoktam, hogy egy autóval
nem lehet hosszú kapcsolatot ápolni, 2-3 év és jön a következő: kisebb, nagyobb,
újabb, viseltesebb, többet is „elhasználtam” már.
Most jött el az ideje az
automatának! Pont most, egy más országba költözés legelején, amikor az utcákat
nem ismerem, a közlekedési kultúrához lövésem sincs, a nyelvet sem értem
tökéletesen (sem)… Új ország ide vagy oda, az élet mindent felülír: az eső
szakad, a gyerekért menni kell az oviba, ami legalább félóra gyalogút, hegyre
fel és nincs esernyő… nem marad más megoldás csak a kocsi.
Tolatással kezdődött, aztán jött egy rövid, de keskeny
egyenes szakasz – ezen a közel száz méteren sikerült legalább négyszer
lefejelni a kormányt! Nem értettem, ennyire más lenne ez az autó, mint
bármelyik másik, amit eddig vezettem!
Aztán felgyulladt az a bizonyos lámpa és kiláttam a
pánikomból – ha nem a kuplung lábamat használom a fékhez, hanem a gáz lábammal
fékezek, akkor minden olyan simán megy, mintha rajzolnánk. Együtt:D, az autó
meg én!
Igen kérem, az ember azt hiszi, hogy mindegy, de nem! És
milyen igaz. Alig négy komolyabb bólintásba került és a gyér forgalomnak
köszönhetően koccanás nélkül megtanultam, bizony nem mindegy, hogy melyik
lábam, mert mindenik máshoz szokott, abból pedig, amihez hozzászokott nem enged
egykönnyen.
Ezek után már csak azon kuncogtam magamban, hogy milyen
vicces látvány lehetek, ahogy időnként kétségbeesetten kalimpálok a váltós
kezemmel, minden lassításnál és gyorsításnál, de hát minden azért nekünk sem
lehet egyszerreJ
A kép részlet. az eredeti kép: André Kertész Fiatal női vesenyautó vezető 1928.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése